4 Mart 2008 Salı

Sol Yanım...

Gece yine ansızın bastırdı karanlığı. Ansızın hüznünü serdi üzerime ağır bir yorgan misali. Altında boğuldum. Kaldırıp atamadım o yorganı. Bu gece çok hızlı geldi. Engel olamadım. Gardıma vurdu,gardım bin parça... Sol yanım bin parça oldu. Dağıldı gecenin karanlığına. Ve havalandı,gökyüzüne yerleşti yıldızdan sol yanım. Onlar şimdi uzak. Onlar şimdi ulaşılmaz. O şimdi uzak...
Hüznün gecesi bu gece. Bu gece uzun bu gece yorgun. Çok yorgunum,uyumak istiyorum. Teypte Ahmet Kaya söylüyor,"Kum gibi..." Kum gibiyim. Taştım,kum oldu. Dalgalar aldı uzaklara götürdü sol yanımı... Sol yanım acıyor,sol yanım kanıyor. Ahh sol yanım... Bu acı neden?
Sessizliğe vuruyorum yine hüznümü. Hüznümün sesi çıkmıyor. Hüznümün gözlerinde yaş düellosu. Kavgaya tutuşmuşlar. En çok hangimiz dökeriz göz yaşlarını diye. Gözlerim sessiz. Kavgalarını izliyor. Yaş süzülüyor gözlerimden yere doğru. Çarpıyor.Bin parça göz yaşı. Bin parça sol yanım. Ahh;çok acıyor... Gözlerimden uyku akıyor. Uyumam lazım. Ama gece uzun,gece kasvetli...
Yorgan ağır. Hüznün yorganı. Yine hüzün kaldı bana ha sol yanım? Ağlama,cevap ver bana. Senden cevap bekliyorum sol yanım. Konuş,susma,ağlama. Zaten ağlıyor gözlerim. Bari sen ağlama. Parmaklarımdan yine dökülüyor bak kelimeler. Konuş be sol yanım konuş! Sen de susma...
Teypte değişti müzik. Söylüyor yine aynı ses; "Oysa ben bu gece sana bir sırrımı söyleyecektim". Söyleyemedim. Söyledim kâr etmedi. Sustum içim içimi yedi. Gitme diyemedim,gitmek istiyordu. Sözüm vardı,gitmek istersen engel olmam diye. Engel olmak istedim. Sol yanım bağırdı,isyan etti. Durdur dedi,söz verdim dedim. O bağırdı. Bağırdıkça içimdeki gülen çocuk ağladı. Sol yanım daha da bağırdı. En sonunda bin parça... Toplayamadım. İçimdeki o çocuk o küçük elleriyle o parçaları toplamaya çalıştı. Gözlerindeki yaşlarla. En sonunda o da bıraktı toplamayı. Sadece 5parçayı topladı o küçük ellerine o kadarı sığmıştı çünkü. Hepsini toplamak istedi. Toplayıp tekrar birleştirmek istedi. Yapamadı. O küçük elleri yetmedi...
Sol yanım. Ahh sol yanım,çok acıyor. İçimde kalan bin parça sol yanım,bir küçük çocuk. Ağlıyor. Mutluluğunun gözlerinde okuduğum o çocuğun gözlerinde artık sadece yaş var. Elinde 5parça sol yanımdan. Çevresinde bin parça sol yanım.

Kalem arkası: Sol yanım çok acıyor...